Model Solis 50 to ciągnik uniwersalny do wszelkiego typu zastosowań, począwszy od prac w gospodarstwie, po prace w szeroko rozumianym segmencie komunalnym.
Z racji gabarytów ciągnik ten jest idealny do prac z wykorzystaniem ładowacza czołowego w małych pomieszczeniach.
Do napędu ciągnika służy wolnossący 3-cylindrowy silnik o mocy 47 KM, zasilany rzędową pompą paliwa renomowanej firmy BOSCH. Jednostka napędowa charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym już przy 1200 obr/min. Moc na koła kierowana jest przez przekładnię mechaniczną posiadającą 8 przełożeń do przodu oraz 2 przełożenia wsteczne.
Dźwignie reduktora oraz zakresu ułożone są ergonomicznie po lewej i prawej stronie fotela operatora, co znacznie ułatwia dobór przełożenia zależnie od wykonywanej pracy. Bieg wsteczny zlokalizowany jest naprzeciw biegu pierwszego, co znacznie ułatwia zmianę kierunku jazdy np. przy pracy z wykorzystaniem ładowacza czołowego.
Ponadto, ciągnik jest wyposażony w mocny podnośnik hydrauliczny o udźwigu 1200 kg dla wersji 2 WD oraz o udźwigu 1600 kg dla wersji 4WD. Standardowo ciągnik wyposażony jest w niezależny WOM o prędkości 540 obr/min. Opcjonalnie ciągnik może być wyposażony w kabinę z ogrzewaniem i wentylacją.
SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem z rzędową pompą wtryskową | 3102EL |
SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem z rotacyjną pompą wtryskową | 3102VL |
Moc znamionowa [kW/KM] przy obrotach silnika [obr/min] | 35/47,6@2100 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] przy obrotach silnika [obr/min] | 190@1200 |
Ilość cylindrów / Pojemność skokowa [cm3] | 3/2893 |
Olej silnikowy (SAE 20W40) [litry] | 8,2 |
Stopień sprężania | 18,4:1 |
Zasysanie powietrza | naturalne wsysanie |
Pojemność zbiornika paliwa [litry] | 55 |
Suchy filtr powietrza z czujnikiem zapylenia | w standardzie |
Sprzęgło dwustopniowe | w standardzie |
Skrzynia biegów – sekwencyjna (8P+2T) | w standardzie |
Prędkość konstrukcyjna ciągnika min/max [km/h] przy obrotach silnika [obr/min] | 1,4/33,26 @2300 |
Blokada mechanizmu różnicowego - mechaniczna | w standardzie |
Hamulce tarczowe w kąpieli olejowej | w standardzie |
Niezależny (manualny) hamulec postojowy | w standardzie |
Osie napędowe z mechanizmem różnicowym | 2WD - tylna 4WD - przednia i tylna |
Osie hamowane | tylna |
Prędkości W.O.M. [obr/min] | 540 |
Układ kierowniczy mechaniczy ze wspomaganiem | w standardzie |
7-pinowe gniazdo przyczepy | w standardzie |
UKŁAD HYDRAULICZNY mechaniczny z regulacją położenia/ciągu | w standardzie |
Udźwig [kg] | 2WD - 1200 4WD - 1600 |
TUZ | Kat. 2 |
Typ zaczepu | belka oscylacyjna |
Obwód pomocniczy | 1SA/1DA |
Przekładnia hydrauliczna (ELF2412) [litry] | 2WD - 50 4WD - 55 |
Układ hamulcowy naczepy: hydrauliczny, pneumatyczny lub brak | jako opcja |
Rozmiar przednich opon | 2WD - 6,0-16 4WD - 9,5-20 |
Rozmiar tylnych opon | 2WD - 13,6-28 4WD - 13,6-28 |
Długość [mm] / Szerokość [mm] / Wysokość [mm] | 2WD - 3820/1790/2450 4WD - 3780/1800/2470 |
Rozstaw osi [mm] | 2WD - 1980 4WD - 2175 |
Masa własna ciągnika (bez dodatkowych akcesoriów) [kg] | 2WD - 2445 4WD - 2740 |
Max masa całkowita (zgodnie ze specyfikacją techniczna opon) [kg] | 2WD - 4140 4WD - 4870 |
Akumulator | 12 V, 88 Ah |
Alternator | 12 V, 36 Ah |
Przystosowanie do ruchu prawostronnego po drogach publicznych | w standardzie |
Przedni hak holowniczy – wbudowany z przednim balastem | w standardzie |
Lusterka (po obu stronach) | w standardzie |
Kierunkowskazy | w standardzie |
Ogrzewana kabina | w standardzie |
Poziom natężenia dźwięku przy zastosowaniu tłumika | 2WD - tłumik górny 4WD - tłumik dolny |
w spoczynku [dBA] | 2WD - 81,3 4WD - 80,2 |
w ruchu [dBA] | 2WD - 80,8 4WD - 80,8 |