Model Solis 60 to ciągnik o mocy 61 KM, który idealnie sprawdzi się w rolnictwie, jak również w pracach komunalnych. Silnik ciągnika Solis 60 to 4-cylindrowa, wolnossąca jednostka o pojemności 3707 cm3, zasilana rzędową pompą paliwa renomowanej firmy BOSCH.
Ciągnik charakteryzuje się minimalną ilością elektroniki. Moc na koła przekazywana jest za pomocą przekładni napędowej Carraro o 12 przełożeniach do przodu i 12 przełożeniach do tyłu, z rewersem mechanicznym. Dźwignia rewersu umieszczona jest po lewej stronie fotela kierowcy, co znaczne ułatwia pracę np. z ładowaczem czołowym.
Do zewnętrznego napędu urządzeń służą 4 wyjścia hydrauliczne oraz wałek WOM w trzech prędkościach, łącznie z funkcją 540E. Tylny podnośnik firmy MITA posiada udźwig do 2500 kg.
SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem | 4100FL |
Moc znamionowa [kW/KM] przy obrotach silnika [obr/min] | 44,2/60@2200 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 230 |
Ilość cylindrów / Pojemność skokowa [cm3] | 4/3707 |
Olej silnikowy (SAE 20W40) [litry] | 11,25 |
Stopień sprężania | 18,2:1 |
Zasysanie powietrza | naturalne wsysanie |
Pojemność zbiornika paliwa [litry] | 2WD - 78 4WD - 98 |
Mokry filtr powietrza z czujnikiem zapylenia | w standardzie |
Sprzęgło dwustopniowe | w standardzie |
Skrzynia biegów – zsynchronizowana (12P+12T) | w standardzie |
Prędkość konstrukcyjna min/max [km/h] przy [obr/min] silnika | 1,4/32,56 @2380 |
Blokada mechanizmu różnicowego - mechaniczna | w standardzie |
Hamulce tarczowe w kąpieli olejowej | w standardzie |
Niezależny (manualny) hamulec postojowy | w standardzie |
Osie napędowe z mechanizmem różnicowym | 2WD - tylna 4WD - przednia i tylna |
Osie hamowane | tylna |
Prędkości W.O.M. [obr/min] | 540/540E |
Układ kierowniczy hydrauliczny ze wspomaganiem | w standardzie |
Wyłącznik bezpieczeństwa | w standardzie |
7-pinowe gniazdo przyczepy | w standardzie |
UKŁAD HYDRAULICZNY mechaniczny z regulacją położenia/ciągu | w standardzie |
Udźwig [kg] | 2500 |
TUZ | Kat. 2 |
Typ zaczepu | belka oscylacyjna |
Obwód pomocniczy | 2DA/2SA |
Przekładnia hydrauliczna (ELF2412) [litry] | 61 |
Układ hamulcowy naczepy: hydrauliczny, pneumatyczny lub brak | jako opcja |
Rozmiar przednich opon | 2WD - 7,5-16 4WD - 9,5-24 |
Rozmiar tylnych opon | 16,9-28 |
Długość [mm] / Szerokość [mm] / Wysokość [mm] | 2WD z ramą ochronną - 4160/2043/2500 2WD z kabiną - 4160/2043/2442 4WD z ramą ochronną - 4160/2043/2500 4WD z kabiną - 4160/2043/2442 |
Rozstaw osi [mm] | 2WD - 2260 4WD - 2345 |
Masa własna ciągnika (bez dodatkowych akcesoriów) [kg] | 2WD z ramą ochronną - 2685 2WD z kabiną - 2960 4WD z ramą ochronną - 2885 4WD z kabiną - 3160 |
Max masa całkowita (zgodnie ze specyfikacją opon) [kg] | 2WD z ramą ochronną - 5410 2WD z kabiną - 5410 4WD z ramą ochronną - 5730 4WD z kabiną - 5730 |
Max balast - 326 kg - ilość i waga obciążników | 6x31 kg/ 1x72 kg/ 2x34 kg |
Akumulator | 12 V, 110 Ah |
Alternator | 12 V, 90 Ah |
Przystosowanie do ruchu prawostronnego | w standardzie |
Przedni hak holowniczy - wbudowany z przednim balastem | w standardzie |
Lusterka (po obu stronach) | w standardzie |
Kierunkowskazy | w standardzie |
Kierownica | 2WD - standardowa 4WD - teleskopowa, uchylna |
Kabina z klimatyzacją/ogrzewaniem, kogutem i światłami przeciwmgielnymi, z wycieraczkami, z siedzeniem dla pasażera | 2WD - nie dotyczy 4WD - w standardzie |
Poziom natężenia dźwięku przy zastosowaniu tłumika | 2WD - tłumik górny 4WD - tłumik dolny |
w spoczynku [dBA] | 2WD - 82,9 4WD - 82,3 |
w ruchu [dBA] | 2WD - 82 4WD - 82,2 |
hałas słyszany przez operatora | 2WD - 84,7 4WD - 85,5 |