Model Solis 90 to najmocniejszy ciągnik w prezentowanej gamie maszyn. Dysponujący mocą 84 KM 4-cylindrowy silnik o pojemności 4087 cm3 , zapewnia dostateczną siłę w każdym zakresie obrotów.
Solis 90 znajdzie zastosowanie jako ciągnik główny lub jako pomocniczy w gospodarstwie. Dzięki zastosowaniu przekładni 12+12 z rewersem mechanicznym, ciągnik może z powodzeniem pracować z ładowaczem czołowym. WOM oferuje 3 zakresy prędkości.
Ponadto, do użytku zewnętrznego ciągnik posiada 4 wyjścia hydrauliczne. W celu zapewnienia maksymalnego komfortu kabina posiada ogrzewanie, klimatyzację oraz regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę.
Prosta konstrukcja, minimalna ilość elektroniki, podzespoły renomowanych producentów oraz wysoka niezawodność sprawiają, że Solis 90 to nie tylko dobra propozycja dla rolnictwa, ale również doskonała oferta dla sektora branży komunalnej.
SILNIK ITL chłodzony cieczą czterosuwowy Diesel z bezpośrednim wtryskiem | 4105ELT |
Moc znamionowa [kW/KM] przy obrotach silnika [obr/min] | 62/84,3@2000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm] | 360 |
Ilość cylindrów / Pojemność skokowa [cm3] | 4/4087 |
Olej silnikowy (SAE 20W40) [litry] | 11,25 |
Stopień sprężania | 18,5:1 |
Zasysanie powietrza | turbodoładowane |
Pojemność zbiornika paliwa [litry] | 2WD - 78 4WD - 98 |
Suchy filtr powietrza z czujnikiem zapylenia | w standardzie |
Sprzęgło dwustopniowe | w standardzie |
Skrzynia biegów – zsynchronizowana (12P+12T) | w standardzie |
Prędkość konstrukcyjna min/max [km/h] przy [obr/min] silnika | 1,3/33,4 @2200 |
Blokada mechanizmu różnicowego - mechaniczna | w standardzie |
Hamulce tarczowe w kąpieli olejowej | w standardzie |
Niezależny (manualny) hamulec postojowy | w standardzie |
Osie napędowe z mechanizmem różnicowym | 2WD - tylna 4WD - przednia i tylna |
Osie hamowane | tylna |
Prędkości W.O.M. [obr/min] | 540/540E |
Układ kierowniczy hydrauliczny ze wspomaganiem | w standardzie |
Wyłącznik bezpieczeństwa | w standardzie |
7-pinowe gniazdo przyczepy | w standardzie |
UKŁAD HYDRAULICZNY mechaniczny z regulacją położenia/siły | w standardzie |
Udźwig [kg] | 2500 |
TUZ | Kat. 2 |
Typ zaczepu | belka oscylacyjna |
Obwód pomocniczy | 2DA/2SA |
Przekładnia hydrauliczna (ELF2412) [litry] | 61 |
Układ hamulcowy naczepy: hydrauliczny, pneumatyczny | jako opcja |
Rozmiar przednich opon | 2WD - 9,0-16 4WD – 12,4-24 |
Rozmiar tylnych opon | 18,4-30 |
Długość [mm] / Szerokość [mm] / Wysokość [mm] | 2WD z ramą ochronną - 4160/1980/2545 2WD z kabiną - 4160/1980/2487 4WD z ramą ochronną - 4160/1980/2545 4WD z kabiną – 4160/1980/2487 |
Rozstaw osi [mm] | 2WD - 2260 4WD – 2345 |
Masa własna ciągnika (bez dodatkowych akcesoriów) [kg] | 2WD z ramą ochronną - 2835 2WD z kabiną - 3110 4WD z ramą ochronną - 3252 4WD z kabiną – 3527 |
Max masa całkowita (zgodnie ze specyfikacją techniczna opon) [kg] | 2WD z ramą ochronną - 7400 2WD z kabiną - 7400 4WD z ramą ochronną - 7960 4WD z kabiną – 7960 |
Max balast – 388 kg –ilość i waga obciążników | 8x31 kg/ 1x72 kg/ 2x34 kg |
Akumulator | 12 V, 110 Ah |
Alternator | 12 V, 90 Ah |
Przystosowanie do ruchu prawostronnego po drogach | w standardzie |
Przedni hak holowniczy – wbudowany z przednim balastem | w standardzie |
Lusterka (po obu stronach) | w standardzie |
Kierunkowskazy | w standardzie |
Kierownica | 2WD - standardowa 4WD - teleskopowa, uchylna |
Kabina z klimatyzacją/ogrzewaniem, kogutem i światłami przeciwmgielnymi, z wycieraczkami, z siedzeniem dla pasażera | 2WD - nie dotyczy 4WD - w standardzie |
Poziom natężenia dźwięku przy zastosowaniu tłumika | 2WD - tłumik górny 4WD - tłumik dolny |
w spoczynku [dBA] | 2WD - 82,3 4WD – 82,7 |
w ruchu [dBA] | 2WD - 83,2 4WD – 82,5 |
hałas słyszany przez operatora | 2WD - 85,5 4WD – 84,8 |